Přemýšlím, kde děláme chybu, že se nedaří dosáhnou na ony očekávané změny. Mám na mysli to, co se kritizuje všude, nefunkčnost, korupce, nedostatek financí, vraždy, loupeže, zpronevěry, násilí, neefektivní činnosti vlády, parlamentu, senátu atd.
Přemýšlím, sleduji a zkouším, včera jsem si to definitivně potvrdila. Vidím to takto, vezmu to velmi obecně, sedí to však i na běžné činnosti jako malování domácnosti, rekonstrukce koupelny, stejně jako na návrh nového zákona.
Někdo navrhne změnu, předloží návrh, řekněme projekt. Slovo projekt je dostatečně obecné. Tento člověk nebo skupina lidí projekt předloží veřejnosti. Co se stane? Pokusím se to shrnout v bodech na destruktivní podněty a pozitivní, tvořivé.
Destruktivní podněty:
1) nastane neúprosná kritika
2) zpochybňování celku i jednotlivých fází
3) rozebírání problémů od konce
4) řeší se dílčí problémy, nikoliv celek, jeho význam
5) vytrhují se jednotlivé problémy a ukazuje se na jejich "nedostatky"
6) dostavuje se výsměch
7) kritika médií, přichází zpravidla jako první
8) nastávají sáhodlouhé diskuse
Konstruktivní podněty:
1) vysvětlení významu projektu
2) popora projektu ostatními
K řešení projektu vlastně nedojde, neboť realizační skupina se rozhádá nad oněmi destruktivními připomínkami. Na konstruktivní prvky nedojde, není podpora, je zde jen navrhovatel, stojí sám a nestačí se divit.
Nedojde zpravidla ke konstruktivním podnětům. Jak je to možné? Pídíme se po senzacích, nehledáme řešení. Řešitel vlastně kazí všeobecnou zábavu, zavedený zvyk.
Tak zpravidla žádný projekt není dokončen dobře, je prosazen pouze tlakem většiny, rozhádané množiny lidí. Projekty fungují pouze a jedině ve společnosti správného prostředí, dobrého týmu, spokojené rodiny žijíci v souladu.
Tak řešitel pomalu propadá do psychických stavů víceméně negativních. Říká si, proč bych se měl snažit, nic si nezaslouží, nevděčníci. Tento stav může vést až do monstrózních rozměrů, zejména v případě konstrukce zákonů, připadá si jako neomylný, nejchytřejší na samém vrcholu vlastní velikosti však padá dolů nebo propadá depresi. Jen málo kdo dokáže říci: "Však oni si na to přijdou sami", takových lidí je velmi málo, jsou to vzácné výjimky.
Platí ono známé, každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán, vybaví se nám mistr Jan Hus a další osobnosti, ať už J.A. Komenský nebo letci a další bojovníci, jenž odešli bojovat za Československo do zahraničí, tzv. 2. odboj. Taky platí ono: příště, až dostaneš nějaký nápad, sedni si do kouta a počkej až tě to přejde.
Jak z toho ven?
Snad jen zkoušet stále znova snížit vliv největšího nepřítele a tím je šok, šok ze skutečnosti.
V případě šoku je třeba uplatnit dle pravidel první pomoci 5T (ticho, teplo, tekutiny, tišení bolesti a transport).
_______________________________________________________________________
(20. 7. 2012)
Zobrazení: 431
Komentář přidal(a) Lukáš Fireš dne 20.Červenec.2012 v 22:37
- Odstranit komentář
Paní Wagnerová, myslím si, že už je to v té chybné kategorizaci údajně destruktivních činů, zvláště kritiky, a pak nedostatek těch pozitivních, tedy vysvětlování - jak se tu má člověk vlastně dozvědět, co je SES a jak funguje?
A jinak je to obecně v lidech: neochota, apriorní očekávání útoku, vztahovačnost a předsudky, nechápání, nedorozumění, hrocení a zvláště NEDOSTATEK SEBEREFLEXE ("hodnotitelů" především).
Tak či onak, nejprve nutně potřebujeme spravit tu naší zpackanou demokracii a stabilizivat finance.
Komentář přidal(a) Zdenka Wagnerová dne 21.Červenec.2012 v 20:08
- Odstranit komentář
Tento článek neřeší SES z hlediska obsahového, funkčního, nýbrž technickou stránku diskuzí a tokde děláme chybu v diskuzích. Bylo to v úvodu jasně vysvětleno. Nenaučíme-li diskutovat nemá smysl psát.
Sledujme téma o čem se diskutuje.
Jsme všichni nadšenci do změn, chtěli bychom se mít. Je to tak?
Pokud budu k diskuzím přistupovat zodpovědně zabere mi to denně kolik hodin?
A máte všichni odpověď: Někde je chyba.
Komentář přidal(a) Vratko Starič dne 21.Červenec.2012 v 21:24
- Odstranit komentář
pan Fireš ...ale plati to aj pre vsetkých ostatných
tak ste polozil otázku ktorá Vás a vsetkých ostatných jasne usvedcuje že SES nechápete, to není urážka, to je len moj názor.
citujem:
"jak se tu má člověk vlastně dozvědět, co je SES a jak funguje?"
Odpoved je velmi jednoduchá....PREČÍTAŤ SI TEXT REFORMY A POCHOPIT HO!!!! A to není schopná naprostá vacsina diskutujúcich ...keby tomu rozumeli netrepali by také nezmysly o úroku a zisku ako Kosinskovejdelkošpalek.
Pokial to nechapem a neviem si predstavit finančné toky tak nemožem diskutovat!!!Lebo ked si to viem predstavit tak mi je jasné ze SES fungovat bude a vynikajúco ..az na ten zisk.
Pridávam mapu financných tokov v SES pre lahsie porozumenie.
Prestavte si že čiarami prudia peniaze ako voda v systéme. A peniaze musia cirkulovat. V dnešnom systéme sa úrokom stahuju peniaze zo systému.Pochopit to je velmi jednoduché: nadrž z ktorej vyteka 1 liter vody za minutu a nateká do nej 2 litre za minutu sa nevyprázdnuje ale plní! A takto funguje Centralna resp.štátna banka vdaka úroku.Cize kazdýou požičkou a jej splatením je v obehu menej penazí.Preto dovolí CB frakčné rezervy takmer nulové a nechá komercné banky poziciavat peniaze ktoré nemajú lebo vie ze raz si ich aj tak pozicat od nej budu musiet a to je to comu sa dnes hovorí zachranovanie bank.Prapríčinou je ale úrok!!!
V SES nie je úrok preto sa v SES peniaze z obehu neodsávajú .
V SES je iba jedna jediná chyba a to je čistý zisk podnikatelov. To je ten radiator obrovský ktorý berie ludom to teplo-tú energiu ktorú odovzdali prácou do výrobkov a ktorá je zneužívaná na ohrev podnikatelov, o ktorú boli okradnutí.
Ked si do jednotlivých tokov v tejto schéme dosadíte objemy penazí tak to uvidite kolko preteká vetvou čistého zisku na účty podnikatelov . A takto si možte spocítat všetky toky.Neviem len ci to dokázete,skuste to .Ja som to pocítal tak ze som vychádzal z DPH zo stránok ministerstva financíí o štátnom rozpočte.
Preto sa čistý zisk firiem musí rovnat vzdy "0" nule!!! Ak nie, nastáva to známe že chudobní chudobnejú a bohatí bohatnú . Preto treba tu vetvu ktorou prudi cistý zisk na účty podnikatelov zrušit bud 100% zdanením alebo presunom tohto toku na účty produktívneho obyvatelstva-t.j. zamestnancov. Vtedy bude rovnováha medzi dopytom a ponukou , nebudu krachovat fabriky a nebude nezamestnanost.
Komentář přidal(a) Aleš Žižlavský dne 22.Červenec.2012 v 6:32
- Odstranit komentář
SES je určitě dobře vymyšlený.Já mám pouze jednu obavu.Bude chybět motor,který nás požene dopředu.Každý z nás je naprogramován přírodou tak,aby byl lepší,než ten druhý.Už spermie jsou tak naprogramovány.Já,ač se SES souhlasím,něco vzadu mi říká,že výsledek bude zklamáním.Něco mi říká,že přijde jednotvárnost a opět toho někdo zneužije ve svůj prospěch.
Ale zatím mám obavu,že SES nepřijde ani na řadu.Čeká se totiž,až budou lidi tak rozumní,že za ním půjdou a budou jej chtít.Já zatím vidím,že se stává spíše opak a byznys vytváří z lidí poslušné otroky.
Proto podporoju každou akci protestu.Nezkoumám jak a co bude,to nemá cenu.Podle mě je hlavní rozbít tento systém a co nejdřív,dokud to ještě půjde.Vymoženosti světa a pomalá diktatura titiž dává čím dál menší šance.
Komentář přidal(a) Frankie Kovařík dne 22.Červenec.2012 v 8:57
- Odstranit komentář
Pane Žižlavský, ten "motor" je v každém z nás! tedy pokud budeme chtít a usilovat o něco lepšího, pak to lepší bude...ale i naopak! SES tomtuto všemu dá jen rámec svobody a fér pravidel.
Komentář přidal(a) Libor Mikš dne 22.Červenec.2012 v 9:03
- Odstranit komentář
Pokud se zde mluví o nemožnosti vytvářet zisk a rozdat všechny peníze lidem, je si nutno uvědomit, že pak bude scházet to, co se zde nazývá ať již koncentrací, nebo akumulací kapitálu. Ono to opravdu vytváří několik myšlenkových smyček, a celkem snadno se dá zbloudit nebo něco pochopit odlišně, Vždy, dokud bude existovat veřejný zájem, bude nutná ona koncentrace kapitálu. A to se týká i jakékoli fabriky, která svým významem překračuje osobní zájmy jednoho člověka (např.jejího vlastníka). Nyní jde o to, nakolik naplňuje veřejný zájem a nakolik ony úzce osobní zájmy podnikatele. A zde je ona tenká linka. Rozvoj podniku totiž obecně nepovažuji za úzce osobní zá jem podnikatele. Pokud produkuje něco užitečného, je to i zájem společenský. Jinou formou koncentrace jsou daně. No a poslední možnou formou jsou dobrovolné příspěvky jednotlivců, to se ovšem dále rozpadá na celou řadu možností.
V zásadě by bylo tedy možné celý zisk rozdat, ale ten by se musel opět zpětně akumulovat buď formou daní nebo dobrovolných příspěvků. Což se i tak děje, jen by to muselo být v mnohem vyšší míře. Nejsem si vůbec jistý, že by to takto fungovalo lépe.
To, co uvádím, je podáno zjednodušeně, ono to v krátkém diskusním příspěvku ani jinak nejde, ale snad je myšlenka patrná. A snad z toho je i patrné, že si jisté potřebné věci autor SES uvědomuje.
Pane Žižlavský, podle mne si trochu protiřečíte, pokud je každý z nás naprogramován na to být lepší než druhý, tak na co ještě potřebujete nějaké další motory. Podotýkám, že jinak nesouhlasím ani s prvním. SES iniciativu nijak nepotírá, ani s druhým, člověk je naprogramován především tak, aby on sám byl dnes lepší než byl včera.
Komentář přidal(a) Vratko Starič dne 22.Červenec.2012 v 9:32
- Odstranit komentář
Pane Mikš...zase sa neurazte...ja mám na Vás rovnaky názor ako od zaciatku pred tromi rokmi...
Vy ste proste filozof co vie kvetnato rozpravat...ale niečo realne, skutočne hmatatelné, fungujúce, viditelné hmotné ...to ste podla mna v zivote nic neurobil a ani nedokážete. Ste úradník, kváziteoretik, neurčený do realizácie.
Obhajujete ZISK, lebo ho obhajuje p.Schlimbach a neviete ani prečo.
Ak dane nazývate formou koncentrace kapitálu tak máte v hlave totálny guláš z ekonomiky. Dane nie su ziadna koncentracia kapitálu, slúžia iba na zaplatenie prevádzky štátu aby štát mohol poskytovat služby občanom...sudnictvo, armáda, policia,úrady...atd atd.
No a to že absolutne nechapete rozdiel medzi čistým ziskom a hrubým ziskom je nad slnko jasné...ale nic si z toho nerobte, trpíte rovnakou chorobou ako vacsina tu diskutujúcich.
Ja ked neustále tvrdím a apelujem na zrušenie zisku tak myslím tým čistý zisk.Nie som predsa blbec aby som nevidel to že firma sa musí aj rozvíjat.
Tak vam to jednoducho vysvetlím: čistý zisk je to čo zostane firme po vyplatení miezd, výrobných nákladov, daní a investícií. A čím nie ste si stoprecentne istý o tom sa nevyjadrujte.
Ja na rozdiel od Vás som si 1000% istý ze čistý zisk nepatrí podnikatelovi ale vsetkým co sa na jeho tvorbe podielali, teda čiastka aj podnikatelovi tak ako ostatným a jeho tvorba sposobuje nerovnovahu medzi ponukou a dopytom na trhu.
Podla mna clovek neni nijak naprogramovaný, má iba pud sebazáchovy a v jeho rámci robí vsetko pre to aby si mal co obliect, kde bývat, čím kurit, a čo jest a pit.Na to musi vykonávat nejaku prácu a tvorit výrobky a služby aby si ich mohol s niekym vymenit pretože sám si vsetko vyrobit nedokáže...preto potrebuje spolocnost dalších ludí a preto sa mu hovorí že je tvor spoločenský. Iste zijú aj ludia sami, mimo spolocnosti ale tí aj podla toho vypadajú.
Komentář přidal(a) Libor Mikš dne 22.Červenec.2012 v 9:52
- Odstranit komentář
Máte pravdu, píšete o čistém zisku. To je moje pochybení v tomto příspěvku. Ale už jsme to několikrát probírali a vysvětlovali.
Komentář přidal(a) Vratko Starič dne 22.Červenec.2012 v 10:29
- Odstranit komentář
OK, pan Mikš,
ja Vas nechcem urážat, každý sme nejaký,vidíte to sám, ja viem ze som neovladajúci sa hulvat..podla Vás, že sa často vyjadtujem vulgarne a nadávam, ale ja za to nemožem...rozculuje ma strašne ked hlupy ludia sa najprv nevzdelávaju potichu sledujuc situaciu a ked niecomu nerozumeju tak sa nespýtajú...ale hned tvrdia s bohorovnostou ich domnienky a diskutuju tak že prispievaju iba nezmyslami....tým ale nemyslim Vás... považujem Vás za dobrého teoretika
ale ak ste takýto energický ako sa javíte tu...tak dakujem pekne...
http://www.youtube.com/watch?v=wTTMmPcmpR8
ked clovek nevie rozprávat " z hlavy" tak to nema ziadnu uroven...
Komentář přidal(a) Vratko Starič dne 22.Červenec.2012 v 10:50
- Odstranit komentář
a este jedna vec ma dnes napadla pri pocuvaní prejavu p.Mikša
hovorí tam že nebudú exekútori, ja si myslím že exekutori musia byt ale musia byt platení štátom a budu vymáhat len tolko penaazí kolko je dany subjekt dlzný, žiadne úroky a sumy ako je tomu dnes.ale ospravedlnujem sa idem si hned precítat ako je to ošetrené v texte reformy...